Mysteryguestonderzoek voor gemeenten

Voor gemeenten zijn er vier soorten mysteryguestonderzoek te onderscheiden:

gemeente-shopping:           hierbij verzorgt een mysteryguest een fysiek bezoek en brengt, aan de hand van vooraf afgesproken meetpunten, de kwaliteit van dit bezoek in kaart

gemeente-calling:                 hierbij voert een mysteryguest een telefoongesprek en brengt, aan de hand van vooraf afgesproken meetpunten, de kwaliteit van dit gesprek in kaart

gemeente-mailing:               hierbij verzendt een mysteryguest een e-mail en wacht de reactie af; aan de hand van vooraf afgesproken meetpunten wordt de kwaliteit van het e-mailverkeer in kaart gebracht

gemeente-web:                hierbij bezoekt een mysteryguest een website met verschillende opdrachten om enerzijds de vindbaarheid te onderzoeken, maar anderzijds ook het boekingsproces te kunnen evalueren en brengt aan de hand van vooraf afgesproken meetpunten, de kwaliteit van dit bezoek in kaart

Voor alle vormen van mysteryguestonderzoek wordt gestart met een inventarisatie van de informatiebehoefte en het uiteindelijke doel van het onderzoek. Denk hiervoor bijvoorbeeld aan de kennis en kunde van de medewerkers, maar ook de vriendelijkheid aan de receptie.

De manier waarop SCC werkt is uniek en zorgt voor informatie, niet alleen voor uw organisatie, maar ook voor uw medewerkers. Een rapportage bevat naast praktische en concrete aanbevelingen, ook uitgebreide verslagen.